...
detail-blog
  • دسته‌بندی‌ها تکنولوژی
  • نویسنده hana
  • زمان مورد نیاز برای مطالعه 5 دقیقه
1403-05-15

تشخیص شارژر اصلی با شارژر تقلبی

چگونه یک شارژر تقلبی را تشخیص دهیم؟ راه‌های تشخیص شارژر اصلی با شارژ تقلبی چیست؟ شارژرها مانند قلب گوشی موبایل هستند. بسیار مهم است که شارژر، اصل و با کیفیت باشد تا گوشی موبایل خراب نشود و عمر باتری آن زیاد و عملکرد خوبی داشته باشد. هنگامی که شارژر گوشی خراب می‌شود، اولین کاری که اکثر ما انجام می‌دهیم این است که به خرید شارژرهای غیراصلی روی می‌آوریم؛ زیرا مقرون به صرفه‌تر هستند. اما این کار درستی نیست و خرید یک شارژر اصلی برای گوشی از اهمیت زیادی برخوردار است.

کیفیت شارژ دستگاه‌هایی مثل گوشی هوشمند رابطه‌ی مستقیمی با عوامل مختلفی مثل نوع شارژر دارد. در بسیاری از فروشگاه‌ها شارژرهایی وجود دارد که متاسفانه اصل نبوده و مشتری‌ها به اشتباه جنس فیک و جعلی را برای گوشی خود خریداری می‌کنند و پس از مدت زمان مدیدی متوجه می‌شوند که گوشی موبایلشان به درستی شارژ نشده یا کیفیت شارژ به شدت پایین است.

شارژر فیک چه اثرات مخربی دارد؟

یک شارژر غیر اصل به احتمال بسیار بالا در تامین و ارائه‌ی جریان الکتریسیته‌ی ثابت به منظور شارژ یک دستگاه دیجیتالی شاید ناتوان ظاهر شود. به همین دلیل، امکان دارد گوشی هوشمند یا هر نوع دستگاه دیگر مثل تبلت به تدریج دچار لطمه‌ی حیاتی شود.

دلایلی که نباید از یک کابل یا شارژر تقلبی سامسونگ استفاده نکنید:

  • آسیب باتری یا گوشی
  • آتش سوزی الکتریکی
  • خراب شدن و آسیب دیدن کابل به خاطر استاندارد های کیفیتی ضعیف
  • کابل ها ممکن است شکننده تر باشند و درون دستگاه شما بشکنند
  • کابل ها ممکن است زیاد از حد داغ شده و منجر به آتش سوزی شوند
  • ممکن است کابل های تقلبی به خوبی درون آداپتور یا گوشی چفت نشوند.
  • عدم توانایی در همگام سازی دستگاه شما با کامپیوترتان و …

در ادامه، تمام روش‌های تشخیص شارژر اصلی سامسونگ را معرفی خواهیم کرد تا شما این قدرت را داشته باشید بهترین شارژر سامسونگ را خریداری کنید. همراه موبیکالا باشید

نحوه تشخیص شارژر اصلی سامسونگ از تقلبی

1- تفاوت نوشته‌ها

شما متوجه خواهید شد که ضخامت حرف A روی شارژر تقلبی ضخیم تر از اصلی است. به عنوان یک واقعیت لوگوی سامسونگ در شارژر باکیفیت ضخامت یکسانی در تمام حرف‌هایش دارد و این حرف در این دو کلگی متفاوت است.

۲. سایز رابط شارژر

رابط شارژر در واقع بخشی است که وارد جایگاه USB دستگاه مورد نظر برای شارژ می‌‌شود. جالب است بدانید که شارژرهای اصلی سامسونگ از پایه‌ رابط کوتاه‌تری در مقایسه با شارژرهای تقلبی بهره می‌برند. علت این گونه طراحی، در کاهش احتمال شکستگی رابط شارژر اطلاق شده است. این مورد یکی از دقیق‌ترین روش‌ها برای تشخیص شارژر اصل سامسونگ از نمونه تقلبی است که کمتر کسی به آن دقت می‌کند

3- تفاوت در کیفیت ساخت

شارژر واقعی کیفیت ساخت خوب و تمیز دارد و محکم است درحالی که شارژرهای تقلبی از پلاستیک‌های ارزان قیمت ساخته شده‌اند.

اگر قسمت بالایی و لبه‌های شارژر اصلی را با شارژر تقلبی مقایسه کنید متوجه می‌شوید که گوشه‌ها و انحناهای شارژر تقلبی ناهموار و دارای پلاستیک های اضافه است درحالی که شارژر اصلی لبه‌های نرم و صافی دارد.

4.نماد UL

در قسمت پایین و سمت چپ شارژر در داخل یک دایره باید نماد UL حک شده باشد. اما این نماد چیست؟ نماد UL در واقع مخفف Underwriters Laboratories است که یک سازمان بین المللی در حوزه‌ی ایمنی وسایل الکترونیکی محسوب می‌شود. اکثر شارژرهای اصل سامسونگ از این نوع گواهی‌نامه برخوردار هستند اما فقدان این نماد دلیل بر تقلبی بودن حتمی شارژر نیست؛ چرا که محصولات به نسبت قدیمی سامسونگ فاقد این نوع نماد هستند. همچنین شارژرهای تقلبی و های-کپی سامسونگ دارای علامت A+ هستند که صرفا در نمونه‌های تقلبی به چشم دیده می‌شوند

5.کیفیت شارژر

اگر به صورت حضوری قصد خرید شارژر را دارید، بهتر است از فروشنده تقاضا کنید برای چند دقیقه اجازه دهد تا شما شارژر را روی گوشی موبایل خود آزمایش کنید. اگر شارژر مورد نظر در یک بازه‌ی زمانی برای مثال ۱۰ دقیقه‌ به شدت داغ کرد، احتمال تقلبی بودن شارژر بسیار بالا خواهد بود. همچنین شارژ بسیار آهسته و کند هم می‌تواند دلیل دیگری بر تقلبی بودن شارژر باشد.

5.قیمت

طبیعتا زمانی که قصد خرید یک محصول را دارید، شما ابتدا قیمت‌های مختلف محصول مورد نظر را از چند فروشگاه شناسایی و سپس مقادیر مختلف را با یکدیگر مقایسه خواهید کرد. این موضوع که یک محصول قیمت به شدت پایینی دارد، شاید باب پسند برخی از کاربرها محسوب شود اما از کجا معلوم این تفاوت قیمت فاحش به دلیل ساختار های-کپی شارژر نباشد؟

به تبع فروشگاه‌های مختلف و معتبر با قیمت‌گذاری منصفانه در تلاش هستند شارژرهای اصل سامسونگ را به مشتریان خود بفروشند، اما به خاطر داشته باشید که هیچ افت قیمت فاحش بی‌دلیل نیست. به جای خرید یک شارژر ارزان از فروشگاهی بی‌نام و نشان که واقعا نمی‌توان اصل یا فیک بودن محصول را به صورت اینترنتی بررسی کرد، بهتر است از شارژر اصل سامسونگ را از فروشگاهی تهیه کرد که قیمت محصول نسبت به سایر فروشگاه‌ها چندان تفاوت قابل توجهی ندارد.

6.داغ شدن بیش از حد شارژر

پیدا کردن شارژر تقلبی سامسونگ احتمالا بعد از 3-4 بار شارژ کردن با آن مشخص می‌شود، شما متوجه می‌شوید که شارژر تقلبی هنگام شارژ کردن نسبت به اصل بیشتر داغ می‌شود.

برای خرید شارژرهای اصلی و اورجینال به سایت موبیکالا مراجعه کنید .

نظرات کاربران

دیدگاهی بگذارید

Your email address will not be published.

فعالیت خود را از سال 1390 در زمینه تعمیرات و فروشگاه قطعات و لوازم جانبی موبایل شروع کرده است. در مجموعه موبیکالا کلیه کالاها به صورت مستقیم تامین میشود . تمامی کالا ها اصل شرکت بوده و با سلامت کامل به مشتریان ارائه می دهد.

بندرعباس – مجتمع ستاره جنوب – طبقه همکف – پلاک 61/2

کلیه حقوق این سایت متعلق به موبیکالا می باشد.
بستن

کالاها

دسته بندی ها

  • ورود با پیامک
  • ورود با رمز
user

زمینه‌های نمایش داده شده را انتخاب نمایید. بقیه مخفی خواهند شد. برای تنظیم مجدد ترتیب، بکشید و رها کنید.
  • تصویر
  • امتیاز
  • قیمت
  • موجودی
  • موجودی
  • وزن
  • اندازه
  • اطلاعات اضافی
برای مخفی‌کردن نوار مقایسه، بیرون را کلیک نمایید
مقایسه محصولات
Seraphinite AcceleratorOptimized by Seraphinite Accelerator
Turns on site high speed to be attractive for people and search engines.