...
detail-blog
1403-05-02

آیفون دست دوم بخریم یا اندروید نو؟

آیفون دست دوم بخریم یا اندروید نو ایفون به دلیل کیفیت بالای قطعات دوام بیشتری دارند و بازار خرید و فروش دست دوم انها نیز داغ است. خرید گوشی دسته دوم ریسک بالایی دارد و لذت خرید یک محصول نو را به شما نمیدهد .

5 نکته مهم درمورد خرید گوشی دست دوم

1-بررسی اصل بودن گوشی 2- بررسی بدنه گوشی 3-بررسی پورت های گوشی 4- بررسی اجزای گوشی 5- بررسی رجیستری گوشی

مقایسه اندروید و ایفون از نظر باتری

ایفون دست دوم بخریم یا اندروید نو یکی از مهم‌ترین ویژگی‌های موبایل برای هر کاربر، ظرفیت باتری گوشی و قدرت نگهداری شارژ در آن است. مقایسه اندروید و آیفون از نظر باتری کار راحتی نیست و نمی‌شود نظر قطعی در این خصوص داد؛ چراکه عملکرد باتری به چند عامل مختلف بستگی دارد.

علاوه‌بر ظرفیت خود باتری که روی گوشی نصب می‌شود، میزان بهره‌وری پردازنده گوشی و بهینه‌سازی نرم افزاری برای صرفه‌جویی در مصرف باتری به شدت روی میزان نگهداری شارژ در گوشی اثر می‌گذارند.

به‌طورکلی اگر بخواهیم مدل‌های پرچمدار اندروید را با آیفون مقایسه کنیم، عملکرد باتری آن‌ها نزدیک به هم است. آیفون به خصوص در مدل‌های جدیدتر پیشرفت قابل‌توجهی در زمینه باتری و سرعت شارژ داشته و می‌تواند ساعات طولانی بدون نیاز به شارژ کار کند. گوشی‌های پرچمدار اندروید نیز عملکرد مشابهی دارند و می‌توانند نیاز کاربران را در طول روز برطرف کنند؛ اما در گوشی‌های میان رده اندروید، به وضوح شاهد افت کیفیت باتری در مقایسه با آیفون هستیم که دلیل آن استفاده از پردازنده‌های ارزان قیمت است که قدرت بهره‌وری کمتری دارند. همچنین ظرفیت خالص باتری نیز در مدل‌های میان رده کمتر است.

البته وقتی که از خرید آیفون کارکرده یا اندروید نو صحبت می‌کنیم، باید در نظر داشته باشید که هم اندروید و هم آیفون از باتری‌های لیتیومی استفاده می‌کنند و این باتری‌ها عمر مفید محدودی دارند که بین ۳ تا ۵ سال است. بنابراین هنگام خرید آیفون کارکرده باید از میزان سلامت باتری آن مطمئن شوید و در نظر داشته باشید که ممکن است لازم شود تاباتری ایفون را تعویض کنید. در حالی که طبیعتاً در دستگاه اندروید نو باتری کاملاً سالم و تازه است و تا چندین سال با حداکثر ظرفیت خود کار خواهد کرد. در ادامه بیشتر این دو گوشی را باهم مقایسه میکنیم که ایفون دست دوم یا اندروید نو بخریم.

مقایسه اندروید و ایفون از نظر نسب اپلیکیشن

سیستم عامل iOS در خصوص نصب اپلیکیشن سختگیر است و فقط از طریق مارکت اختصاصی اپل یعنی App Store می‌توان برای نصب اپلیکیشن اقدام کرد. اما در اندروید علاوه‌بر گوگل پلی که مارکت رسمی اندروید است، می‌توان از سایر مارکت‌های داخلی و خارجی نیز برای نصب اپلیکیشن‌های رسمی و غیر رسمی استفاده کرد. این آزادی عمل باعث می‌شود تا گوشی‌های اندروید از نظر تنوع اپلیکیشن نمره بالاتری از آیفون بگیرند اما از طرفی ممکن است اپلیکیشن‌های ارائه شده در بازارهای متفرقه ایمنی لازم را نداشته و باعث نفوذ ویروس و بدافزار به گوشی شوند. بنابراین هنگام نصب اپلیکیشن در اندروید باید بیشتر مواظب بود.

مقایسه اندروید و ایفون از نظر سیستم عامل

اولین آیفون، محصول سال ۲۰۰۷ هست. این آیفون با سیستم‌­عامل iphone os1 توسط مدیر عامل شرکت اپل که در اون زمان استیو جابز بود، به بازار معرفی شد. پس از ان سیستم عامل گوشی های ایفون به ios تغییر پیدا کرد . اصطلاحا این سیستم عامل در انحصار شرکت اپل و گوشی های ایفون هست . اندی رابین فردی بود که برای اولین بار سیستم عامل اندروید را در سال 2003 معرفی کرد . این سیستم عامل توسط گوگل در سال 2005 خریداری شد. گوگل بعد از خرید این سیستم عامل شروع به عرضه این سیستم عامل به سازندگان گوشی های هوشمند کرد. اولین گوشی اندروید در سال 2008 توسط HTC به بازار عرضه شد . سه سال نام این سیستم عامل حفظ شد تا وقتی که سیستم عامل ios 4 در ژوئن 2010 به بازار امد.

با توجه به مطالبی که گفته شد، سیستم عامل ios  سیستم­‌عاملیه که تنها روی گوشی‌های آیفون اجرا می­‌شه و سیستم­‌عامل اندروید انحصاری نیست و روی بسیاری از گوشی­‌های هوشمند اجرا شده. به همین دلیله که گوشی­‌های اندرویدی همیشه با گوشی ایفون مقایسه می­‌شن و نام اونا در مقابل هم قرار می‌گیره.

مقایسه اندروید و آیفون از نظر دوربین

کیفیت و قدرت دوربین یکی دیگر از آن عواملی است که خود به چند عامل دیگر بستگی دارد و مقایسه آن باید با توجه به برند و مدل گوشی انجام بگیرد. به‌طورکلی، آیفون هم از نظر سخت افزاری و هم نرم افزاری قدرت بالایی در عکس و فیلم‌برداری ارائه می‌دهد و حتی مدل‌های قدیمی‌تر آن، کیفیت دوربین قابل قبولی دارند.

در گوشی‌های اندروید، مدل گوشی نقش کلیدی در کیفیت دوربین دارد. طبیعتاً گوشی‌های میان رده که ارزان‌تر هستند، دوربین متوسطی دارند و نمی‌توانند با دوربین قدرتمند اپل رقابت کنند. اما در گوشی‌های پرچمدار اندروید، از آخرین تکنولوژی‌ها در زمینه پردازش تصویر استفاده شده که با توجه به ویژگی اندروید در زمینه شخصی‌سازی، کاربر می‌تواند با ایجاد تنظیمات مختلف در دوربین، تجربه جذابی از عکس‌برداری با گوشی داشته باشد.

از لحاظ به‌روزرسانی کدام بهتر است؟ اپل دست دوم یا سامسونگ نو ؟

عموماً گوشی‌های آیفون از نظر به‌روزرسانی سیستم عامل عملکرد بهتری دارند؛ چراکه اپل حتی تا چندین سال بعد از ساخت یک مدل، نسخه‌های جدید iOS را برای آن منتشر می‌کند. برای مثال بعد از پنج سال از انتشار گوشی آیفون XR، هنوز آپدیت جدید برای آن منتشر می‌شود. از طرف مقابل سامسونگ نیز در تلاش است تا خدمات به‌روزرسانی خود را توسعه دهد و در همین راستا، همه گوشی‌های پرچمدار که از سال ۲۰۱۹ به بعد تولید شده‌اند حداقل تا ۳ سال پس از انتشار آپدیت نرم افزاری دریافت می‌کنند

کیفیت گوشی آیفون بهتر است یا شیائومی؟

در مقایسه شاخص‌های کیفیت میان گوشی‌های آیفون یا شیائومی باید گفت که کیفیت گوشی‌های اپل تا حدودی بهتر از گوشی‌های شیائومی است.

کیفیت دوربین کدام گوشی بهتر است؛ شیائومی یا اپل؟

با مقایسه آیفون و شیائومی می‌توان گفت که رقابت تنگاتنگی میان این دو برند وجود دارد و نمی‌توان به صورت کلی پاسخی به این پرسش داد.

گوشی آیفون دست دوم بخریم یا شیائومی پرچمدار؟

اگر بخواهید قیمت گوشی پرچمدار آیفون یا شیائومی را در نظر بگیرید شاید بهتر باشد به سراغ برند شیائومی بروید.

آیفون کار کرده یا اندروید نو؛ تصمیم نهایی با شما

آیفون کارکرده، اگر به شکل درستی از آن استفاده شده باشد، همچنان ارزش خرید و سرمایه‌گذاری را دارد. شما هرگز نمی‌بیند که شخصی در فروش گوشی‌های هوشمند شرکت اپل  مشکل داشته باشد. زیرا خیلی از کاربران در میان آیفون کار کرده یا اندروید نو ، سریعا آیفون را انتخاب می‌کنند. گوشی‌ها و به طور کلی محصولات شرکت اپل معمولا از بهترین متریال‌های ممکن ساخته می‌شوند، از این رو طرفداران بیشتر در سراسر جهان دارند. اما امروز، تصمیم با شما است، میان آیفون کار کرده یا اندروید نو، کدام را انتخاب می‌کنید؟ نظرتان را در سایت موبیکالا با ما به اشتراک بگذارید.

منبع gsmarena

نظرات کاربران

دیدگاهی بگذارید

Your email address will not be published.

فعالیت خود را از سال 1390 در زمینه تعمیرات و فروشگاه قطعات و لوازم جانبی موبایل شروع کرده است. در مجموعه موبیکالا کلیه کالاها به صورت مستقیم تامین میشود . تمامی کالا ها اصل شرکت بوده و با سلامت کامل به مشتریان ارائه می دهد.

بندرعباس – مجتمع ستاره جنوب – طبقه همکف – پلاک 61/2

کلیه حقوق این سایت متعلق به موبیکالا می باشد.
بستن

کالاها

دسته بندی ها

  • ورود با پیامک
  • ورود با رمز
user

زمینه‌های نمایش داده شده را انتخاب نمایید. بقیه مخفی خواهند شد. برای تنظیم مجدد ترتیب، بکشید و رها کنید.
  • تصویر
  • امتیاز
  • قیمت
  • موجودی
  • موجودی
  • وزن
  • اندازه
  • اطلاعات اضافی
برای مخفی‌کردن نوار مقایسه، بیرون را کلیک نمایید
مقایسه محصولات
Seraphinite AcceleratorOptimized by Seraphinite Accelerator
Turns on site high speed to be attractive for people and search engines.